Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2012

Πτυχές ρατσιστικού λόγου στη σύγχρονη διαφήμιση - μια εκτεταμένη έρευνα (2012-2012)

"Γιατί δε σε πλένει η μαμά σου με το σαπούνι Fairy;"

Εύπιστος, καλοκάγαθος, εθισμένος στην εκμετάλλευση και την υποταγή, πάντα χαμογελαστός και λίγο γκαφατζής, αυτός είναι ο αφρικάνος στις ελληνικές διαφημίσεις του 2012. Ξεκινώντας από μια καλή βάση -το λαϊκό φαντασιακό το οποίο συνδέει τον μαύρο με τις εξαιρετικές σωματικές αρετές και τις αθλητικές δεξιότητες κατ' επέκταση, όπως ακριβώς ρατσιστική ήταν η προσπάθεια της λένι ρίφενσταλ για άφεση αμαρτιών μέσα από τη σπουδή της πάνω στους Νουμπα- εκτροχιάζεται εντελώς καταλήγοντας να συναγωνίζεται σε καφρίλα τις ρατσιστικές διαφημίσεις στην αμερική του '30 και το διαχρονικό ρατσισμό των ταινιών του Ντίσνεϊ. Εντωμεταξεί κάποιοι ανησυχούν για την άνοδο της χρυσής αυγής, αδιαφορώντας για την ακροδεξια στροφή της ν.δ., για την πλήρη ενσωμάτωση στη δημόσια ζωή κάποιων που μέχρι χθες ήταν στις τρύπες τους και τον εκφασισμό της θειάς της γειτονιάς που γελάει βλέποντας στην τηλεόραση το μαύρο πιστόλι. 

υ.γ. όσοι δεν έχουν τηλεόραση, ας ρωτήσουν όσους έχουν για να καταλάβουν τι εννοώ


3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια για την ανάρτησή σας.
Παρακολουθώ όλες τις αναρτήσεις σας.
Πολύ χαίρομαι που σας βλέπω κι από κοντά. (ματς - μουτς)

το άλλο με το υποβρύχιο το ξες...? είπε...

http://asteiakia.gr/anekdota/mao_mao

κι οταν ο πιου αποκτησει προλεταριακη συνειδηση χαρη σ εμας...

Ανώνυμος είπε...

https://georgelenonce.posterous.com/148870798